خدمات زیبایی

لومینر

لومینر نوعی روکش بسیار نازک سرامیکی است که به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های برطرف کردن عیوب ظاهری دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار این لایه سرامیکی به حدی نازک است که نیازی به تراش دندان ندارد و برجستگی محسوسی بر روی دندان ایجاد نمی‌کند. بنابراین بهترین گزینه برای کسانی است که دندان‌هایی با فاصله‌ی زیاد همراه با کجی یا لبه‌های نامنظم دارند.

لمینت کامپوزیت

لمینت‌ها عمدتا دو نوع هستند: یا سرامیکی هستند و یا کامپوزیت. لمینت‌ کامپوزیت لایه نازکی از جنس پرسیلین برای سطح دندان است که نیازی به قالب‌گیری در لابراتوار ندارد و بدون هیچ‌گونه تراش بر روی سطح دندان نصب می‌شود و زیبایی منحصربفردی را در چهره افراد ایجاد می‌کند. بنابراین بر خلاف تصور عموم، لمینت کامپوزیت نه تنها هیچ آسیبی به دندان نمی‌رساند بلکه به عنوان یک لایه محافظ می‌تواند سال‌ها دندان را حفاظت کند.

لمینت سرامیک

این نوع لمینت، یک لایه نازک حدود 1 الی 2 میلیمتر از جنس پرسیلین یا سرامیک است که پس از یک تراش مختصر بر روی دندان نصب می‌شود، بنابراین بر خلاف کامپوزیت، به دلیل تراش خوردن دندان امکان برداشتن آن‌ها وجود ندارد. سرامیک‌ها نیز در لابراتوار آماده‌سازی شده و سپس روی دندان چسبانده می‌شوند. این نوع لمینت‌ها بیشتر به افرادی که دچار بدرنگی، بدفرمی یا شکستگی دندان شده‌اند پیشنهاد می‌شود.

زیرکونیا

ماده‌ی پایه‌ی زیرکونیا، اکسید زیرکونیوم، پودر سرامیک سفید رنگی است که محکم‌ترین نوع سرامیک در دندانپزشکی به شمار می‌رود. این نوع روکش علاوه بر شفافیت و زیبایی مزیت‌های زیادی دارد و به همین دلیل از سوی متخصصان پیشنهاد می‌شود؛ از جمله اینکه مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی نمی‌شکند، حتی دندان را در مقابل حرارت نیز تا حد زیادی محافظت می‌کند و به راحتی با لثه‌ها و بدن سازگاری می‌یابد. روکش زیرکونیا در لابراتوار در دمای بسیار بالا آماده می‌شود و از مرغوب‌ترین نوع روکش‌های دندانی است، به همین دلیل هزینه‌ی آن در مقایسه با بقیه روکش‌ها تا حدی بالاتر است.

روکش E-Max

این روکش‌ها از جنس سرامیک یا پرسیلین هستندکه به راحتی بر روی دندان قرار می‌گیرند تا عیوب ظاهری دندان از جمله ترک خوردگی، شکستگی و رنگ بد دندان را بپوشانند و لبخند زیبایی را به فرد هدیه می‌دهند. دوام و استحکام روکش ای مکس تقریبا با روکش زیرکونیا برابری می‌کند و با لثه‌ها نیز سازگار است.

جراحی زیبایی لثه

جراحی زیبایی لثه به افرادی توصیه می‌شود که هنگام لبخند، مقدار زیادی از لثه‌ی آن‌ها نمایان است و دوست دارند که لبخند زیباتری داشته باشند. لبخند لثه‌ای به دلایل مختلفی از جمله فرم و اندازه لب‌ها، عضلات صورت، فرم و اندازه دندان‌ها و بافت لثه (جلو یا عقب بودن) اتفاق می‌افتد و افراد باید با مشورت دندانپزشک ابتدا علت این نوع لبخند را دریابند و سپس اقدام به جراحی زیبایی کنند.

طراحی لبخند

ظاهر دندان‌ها به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن سن، سایش یا شکستگی تغییر می‌کند. از آنجایی که لبخند نقش مهمی در چهره‌ی هر فرد دارد، بسیاری تمایل دارند تا با گذشت زمان، زیبایی لبخند خود را بازیابند. طراحی لبخند روشی است که تلاش می‌کند عمدتا به کمک ونیر یا همان روکش‌ها، دندان‌هایی سفید و یکدست ایجاد کند تا لبخند فرد طبیعی و زیبا به نظر برسد. البته طراحی لبخند تنها به معنی نصب روکش نیست بلکه در هر فردی بسته به موقعیت دندان‌ها، لب و فک متفاوت است و به روش‌های مختلفی مانند ایمپلنت، پروتز، لیفت لثه و غیره ایجاد می‌شود.

اوردنچر

اوردنچر نوعی پروتز کامل متحرکی است که بر روی تعدادی پایه روی هر فک نصب می‌شود. این روش مناسب کسانی است که به دلیل مشکلاتی مانند تحلیل رفتن استخوان فک، قادر به استفاده از دندان مصنوعی نیستند و توانایی مالی برای انجام ایمپلنت تمام دندان‌ها را نیز ندارند. تعداد پایه‌های ایمپلنت که روی هر فک قرار می‌گیرند، بین 2 الی 6 عدد متفاوت است. این روش معایب لق شدن دندان مصنوعی و مشکل جویدن غذا را برای افراد حل خواهد کرد و به دلیل متحرک بودن پروتز و امکان برداشتن آن در شب‌ها، به لحاظ بهداشتی نیز مناسب است.

خدمات درمانی

دندانپزشکی اطفال

دندانپزشک اطفال، مسئولیت پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان کودکان زیر دوازده سال را به عهده دارد. یکی دیگر از وظایف دندانپزشک اطفال، رسیدگی به صدمات دهانی و دندانی ناشی از حوادث یا ارتودنسی دندان‌های کودکان است که مهارت و دانش خاص خود را می‌طلبد.
همچنین از آنجایی که کودکان مخصوصا در نخستین مراجعه‌ی خود به دندانپزشکی ممکن است دچار استرس یا هراس شوند، این افراد باید در زمینه کنترل رفتاری گروه‌های سنی مختلف، اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند تجربه مطلوبی از مراجعه به دندانپزشک در ذهن کودک بر جای بگذارند.

ترمیم دندان

ترمیم یا همان پر کردن دندان، ساده‌ترین شیوه حل مشکل پوسیدگی سطحی دندان است. زمانی که تشخیص دندانپزشک پوسیدگی سطحی باشد، با دریل مخصوص قسمت‌های پوسیده دندان را برداشته و حفره خالی آن را با موادی از جنس آمالگام یا کامپوزیت پر می‌کند. ترمیم دندان با آمالگام که از جنس جیوه، نقره، مس یا روی است آمالگام، استحکام و دوام بیشتری دارد، اما رنگ آن تیره است و باعث از بین رفتن زیبایی طبیعی دندان‌ها می‌شود. شیوه‌‌ی دیگر ترمیم دندان به کمک کامپوزیت است که جنس آن از شیشه و پلاستیک است. هر چند کامپوزیت به رنگ دندان طبیعی بوده و زیبایی بیشتری دارد، اما مواد آن استحکام آمالگام را ندارد و زودتر از بین می‌رود.

جراحی دندان عقل

رویش دندان عقل به فضای کافی موجود در استخوان فک بستگی دارد، اگر فضای کافی نباشد این دندان به صورت نهفته یا نیمه نهفته باقی می‌ماند که ممکن است مشکلاتی مانند ایجاد کیست یا تومور را برای فرد به وجود آورند و باید با جراحی خارج شود. منظور از جراحی ایجاد برشی کوچک بر روی لثه و گاهی برداشت استخوان از اطراف دندان برای خارج کردن آن است. دندانپزشک با توجه به عکس رادیوگرافی دندان تشخیص می‌دهد که جراحی دندان ضرورت دارد یا خیر. پس از این جراحی، با مراقبت‌های لازم طی چند روز بافت لثه بهبود می‌یابد.

عصب‌کشی

عصب‌کشی در واقع همان درمان ریشه دندان است که طی آن عصب ملتهب یا عفونی از دندان خارج شده و جای آن با مواد ترمیمی دندانپزشکی پر می‌شود. معمولا در مواردی که پوسیدگی دندان وسیع باشد یا عصب دندان دچار عفونت شده باشد و یا فرد دچار آبسه دندان شود، دندانپزشک به کمک عکس رادیوگرافی دندان تشخیص می‌دهد که انجام عصب‌کشی ضروری است. در این فرایند، پس از برداشتن قسمت‌های پوسیده دندان کانال‌های ریشه دندان از هر نوع میکروب پاکسازی می‌شوند و با موادی به نام گوتا پر می‌شوند. انجام عصب‌کشی کامل به مهارت فوق‌العاده زیاد و حداقل دو نوبت رادیوگرافی نیاز دارد تا دندانپزشک مطمئن شود که ریشه دندان به طور کامل پاکسازی و پر شده است.

جراحی آبسه

آبسه به معنای تجمع چرک یا عفونت است. علت اغلب آبسه‌ها، عفونت دندان یا ریشه‌ی آن است.
سه نوع عفونت دندان وجود دارد، آبسه پریاپیکال که در پوسیدگی‌ها و حفره‌های ریز دندانی روی می‌دهند و بر نوک ریشه دندان اثر می‌گذارند، آبسه پریودنتال که از ورود باکتری‌های پلاک به لثه‌ها ایجاد می‌شود و استخوان کنار دندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آبسه لثه که تنها بر لثه اثر گذاشته و دندان را درگیر نمی‌سازد.
در برخی از موارد آبسه، دندانپزشک تشخیص می‌دهد که برای رفع آن جراحی صورت بگیرد. منظور از جراحی آبسه، درمان کانال ریشه دندان (عصب‌کشی) یا کشیدن دندان و در برخی موارد ایجاد شکافی به منظور هدایت کردن عفونت دندان به سمت بیرون است.

جراحی آبسه

پیوند لثه

تحلیل رفتن لثه‌ها در بزرگسالان امری عادی است و آنقدر این فرایند کند و تدریجی است که ممکن است هرگز متوجه به تحلیل رفتن لثه‌ها نشوند. در این شرایط، ریشه دندان در معرض محیط دهان قرار میگیرد و آن را نسبت به انواع خوراکی‌های سرد و گرم حساس می‌سازد. بنابراین، با تشخیص دندانپزشک و برای پیشگیری از آسیب‌های جدی به استخوان اطراف دندان، پیوند لثه توصیه می‌شود.
پیوند لثه به سه شیوه انجام می‌گیرد: پیوند بافت همبندی، پیوند بافت آزاد و پیوند پایه‌دار. تنها دندانپزشک شما پس از معاینه می‌تواند قاطعانه تشخیص دهد که کدام روش پیوند مناسب شرایط دهان و دندان شماست.

دست دندان / روکش

پروتز کامل دندان یا دست دندان مناسب افرادی است که تمام دندان‌های خود را از دست داده‌اند. دست دندان از دو بخش دندان (بخش سفیدرنگ) و لثه (صورتی رنگ) تشکیل شده است. این پروتز دو نوع معمولی و ژلاتینی دارد که نسبت به انواع ایمپلنت بسیار کم‌هزینه است. از آنجایی که سالمندان پس از کشیدن دندان، دچار مشکلات لثه‌ای می‌شوند لازم است با یک دندانپزشک مجرب در این زمینه مشورت داشته باشند تا مناسب‌ترین توع پروتز را انتخاب نمایند.

جراحی اپیکو

در این جراحی که به ترمیم ریشه دندان نیز معروف است، دندانپزشک بافت لثه را برش زده تا بتواند بافت‌های عفونی و ملتهب را خارج سازد، سپس نوک ریشه دندان را قطع می‌کند و با مواد پرکننده دندان آن را می‌بندد. التیام کامل لثه و استخوان آن پس از این جراحی چند ماه زمان می‌برد، هر دردی که بیمار پس از جراحی احساس می‌کند با مسکن برطرف می‌شود و از یک روز بعد می‌تواند فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرد. این جراحی تنها درمان جایگزین برای کشیدن دندان است که باعث حفظ آن می‌گردد.

تهران، خیابان پاسداران، بهستان پنجم، پلاک ۲

۰۲۱۵۶۶۵۳۲۸۲

تهران، اتوبان نیایش، بعد از چهارراه جنت آباد، بلوار مبعث، کوچه رضایی، پلاک ۱۴، واحد ۲

۰۲۱۴۴۶۴۰۶۲۱